poniedziałek, 11 listopada 2013

Kocham Cię Polsko!

http://www.youtube.com/watch?v=rtPrKm0Rfx8


Za Sukiennice, za Katowice
Za łosia, żubra i za łasicę
Za Hel, za Wisłę i za Kasprowy
Za narodowy kotlet schabowy
Za to, że wiosną wciąż mnie zachwycasz
Że jak nie upał no to śnieżyca
Za to że z Tobą czuję się swojsko
Ja tak po prostu kocham Cię Polsko

Za blask choinki i za kolędy
Za wielkie czyny, za nasze błędy
Za dziury w drogach, w rosole oka
Za Wawelskiego, rzecz jasna smoka
Za mecz na Wembley, za skok Małysza
Mało trzeźwego z Krupówek misia
Za to że z Tobą czuję się swojsko
Ja tak po prostu kocham Cię Polsko

Możecie pośpiewać - wystarczy kliknąć na obrazek :)

Dziś wielkie święto - święto odzyskania przez Polskę niepodległości po 123 latach zaborów. Pamiętajmy o historii naszego kraju, doceniajmy wysiłek pokoleń, włożony w zachowanie tożsamości narodowej oraz w wywalczenie niepodległości. Nie zapominajmy jednak o dniu codziennym, o tym, co dla każdego z nas na co dzień znaczy słowo Polska. Cieszmy się, że jest, że ją mamy, że jesteśmy Polakami. Taka wypowiedź przebywającego od dawna na emigracji człowieka zapadła mi w pamięć: "Patriotyzm ma różny wymiar, ale ja jestem dumny, jak słyszę Mazurka Dąbrowskiego i widzę wciąganą flagę na Igrzyskach Olimpijskich kiedy jakiś sportowiec z Polski dostaje zloty medal, albo jak jakiś 80-latek z miasteczka gdzieś w Kansas mówi wprawdzie z silnym akcentem, ale wciąż po polsku, albo jak oglądam na CNN reportaż o polskich informatykach. Wtedy naprawdę jestem dumny, że jestem Polakiem." 
My też bądźmy dumni. Pamiętając o historii, ale patrząc w przyszłość.
                                                                                             Z jedenastolistopadowym pozdrowieniem
                                                                                                                  Wychowawczyni

2 komentarze:

  1. "Mało trzeźwego z Krupówek misia"
    Polski patriotyzm
    Wiesia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiedziałam, ze ktoś zwróci uwagę właśnie na tą linijkę tekstu :) Cóż, to realizm jest.

      Usuń