sobota, 20 września 2014

Wycieczka do Kazimierza i Janowca

O 7.00 wesoły autobus wyruszył spod szkoły na poszukiwanie przygody. Z jednym postojem po drodze dotarliśmy do celu. Zaczęliśmy od Wąwozu Korzeniowego.

Następnie, po stromych kamiennych schodach, wdrapaliśmy się na górę Trzech Krzyży.

Po zejściu z góry (znacznie łatwiejszym, niż wejście) zwiedziliśmy Kazimierz i kazimierzowską farę.

Po spacerze kazimierzowskimi uliczkami popłynęliśmy statkiem na drugi brzeg Wisły.

Kolorowa ciuchcia zawiozła nas z przystani na rynek w Janowcu do restauracji Serokomla na obiad.

Posileni, wspięliśmy się na górę z ruinami janowieckiego zamku, gdzie mieliśmy lekcję muzealną o jego historii oraz mogliśmy zwiedzić malownicze ruiny. Szukaliśmy Czarnej Damy, ale nie pokazała nam się.

Pięknym kasztanowcowym parkiem poszliśmy do janowieckiego dworu szlacheckiego.

Obejrzeliśmy również pomieszczenia gospodarcze z wystawą starych sprzętów. Mieliśmy też czas na zabawę na trawie i w sianie.

Pogoda dopisała. Humory również. Dlatego z wycieczki wróciliśmy z "drobnym" ponaddwugodzinnym opóźnieniem.