sobota, 25 kwietnia 2015

Nowina od Oli B.

"W naszym oczku wykluły się dzisiaj młode kaczuszki."



Śliczne, prawda?
Trudno je policzyć, wydaje mi się, że jest ich dwanaście, a Wam?

A skoro już o liczeniu kaczek mowa... dla chętnych na czwartek wiersz do nauczenia się na pamięć:

 Julian Tuwim "Trudny rachunek" 

Szły raz drogą trzy kaczuszki, grzeczne, że aż miło:
Pierwsza biała, druga czarna, a trzeciej nie było.
Na spotkanie tym kaczuszkom dwie znajome wyszły:
Pierwsza z krzaków, druga z sieni, trzecia prosto z Wisły.
Aż tu jeszcze jedna idzie, bardzo wesolutka, 
Idzie sobie, podskakuje, a ta druga - smutna.
Siadły wszystkie na ławeczce, wtem dziewiąta krzyczy: 
"Pięć nas było, a jest osiem! Kto nas wreszcie zliczy?"
Na to mówi jej ta trzecia: "Sprawa bardzo trudna! 
Wyszłam pierwsza, przyszłam szósta, teraz jestem siódma!"
I nie mogły się doliczyć, nic nie wyszło z tego, 
Więc do domu, choć to kaczki, wróciły gęsiego.

  Kto się zgłasza do recytacji?
 

1 komentarz:

  1. dla mnie też jest ich dwanaście
    Franek Dąbrowski

    OdpowiedzUsuń